• #
  • #

Újdonság Pályázat nyertesek

A Budapest Boat Show minden évben meghirdeti Újdonság Pályázatát, hogy a hajózás szerelmesei egy helyen és egy időben találkozhassanak a legújabb trendekkel és innovációkkal.

A 2019-es kiállításhoz kapcsolódó pályázat már zajlik, ennek kiírása ITT tekinthető meg.

 


KORÁBBI GYŐZTESEINK

2018

HAJÓ KATEGÓRIA - I. HELYEZETT
BAVARIA YACHTS HUNGARY - BAVARIA E34 SEDAN

A BAVARIA E széria teljes mértékben elektromos hajtással készült tagja az E34. A hajót kifejezetten a Balatonra fejlesztette a BAVARIA hajógyár, nagyon szorosan a magyar képviselettel együttműködve.

A Bavaria E széria egy teljesen új koncepció. Ez a széria a gazdaságos, környezetbarát és hatékony motoros hajókat jelenti. A hajót kizárólag vízkiszorításos üzemmódban lehet használni, így tavi környezetben is sokkal használhatóbb, mint a nagy sebességgel száguldozó sikló testű motoros hajók. És mint minden mást a BAVARIA-nál ezt is a német mérnöki precizitás, a részletekre való odafigyelés és a kiváló minőségű kivitelezés jellemzik. És ez valóban így is van.

A Bavaria elektromos hajói egy teljesen új korszak kezdetét jelzik, és elsőként a nagy külföldi hajógyártók közül nálunk, a Bavaria-nál indult meg ennek az új, környezetbarát technikának a fejlesztése és a szériagyártása.

Az E34 nagytestvére, az E40-es hajó a 2017-es évben a düsseldorfi hajókiállításon a „Power Boat of the Year” címet nyerte el. Ezt követően került megtervezésre az új E34, amely modell teljesen elektromos hajtással a világon most először a Budapest Boat Show-n kerül bemutatásra.

 

HAJÓZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ TERMÉK KATEGÓRIA - I. HELYEZETT
STYLE JACHT KFT. - NS360 PRO VEZETÉK NÉLKÜLI TAKTIKAI KOMPASZ

Az NS360 Pro egyszerű kezelhetőségű műszer, mely a legmodernebb technológiákat ötvöző digitális kompasszal van ellátva, amely azonban nem GPS-alapú, így még a legkonzervatívabb hajóosztályokban is használható. A beépített VMG segítségével, pedig mindig a legoptimálisabb sebességgel roboghatunk a legjobb vonalon a bója felé.

Újdonság, hogy folyamatosan rögzíti az útvonalat, ami Bluetooth adatátvitelen keresztül egy PC segítségével élőben követhető a Google Earth-ön és bármikor vissza nézhető, hogy a hajónk mikor, hol és milyen sebességgel vitorlázott.

 


2017

HAJÓ KATEGÓRIA - I. HELYEZETT
MÉDIA & MARKETING KFT. - TRENTASETTE

Az egész folyamat – tervezés, építés, tesztelés – hazánkban került megvalósításra, és kizárólag magyar szakemberek munkájának eredményeként, teljes mértékben Magyarországon gyártott alapanyagból (ZOLTEK™ PX35) született meg az új hajó. A vitorlás kimondottan a Balatonra készült, de meggyőződésünk, hogy a nagy európai tókerülő regattákon is sikeresen fog szerepelni. A megrendelő tervei között szerepel a részvétel a Rund Umon, a Gorlán, Centomiglián és a Bol d’or-on.

A hajó kétszálingos Pauger Carbon Composites gyártmányú karbon rudazattal szerelt, alapvitorlázata egy telelatnis nagyvitorla három reffsorral, és egy fock, továbbá viharfock, topgénua és Code 0.

 

HAJÓZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ TERMÉK KATEGÓRIA - I. HELYEZETT
HUN-YACHTS KFT. – ELVSTRØM EPEX VITORLA

Paul Elvstrøm, dán négyszeres olimpikon, több­szörös földkerülő vitorlázó, 1954 óta gyárt vitor­lákat és azt professzionálisra fejlesztette cégé­vel. Az első EPEX vitorlát 2010-ben mutatták be és 2016-ra egy teljesen delaminálódás mentes anyagot sikerült ötvözni a vitorla anyagok tekin­tetében. A bemutatásra kerülő EPEX technológia forradalmasította a modern vitorlagyártás eddig ismert technikáját. A legtöbb vitorlagyártó által használt fűtőhengerek helyett a membrán rögzíté­sének egyedülálló folyamatához vákuum rendszert használnak.

Az Elvstrøm vitorla jelenleg Európában piacvezető, az EPEX vitorlákra egyedülállóan a vi­lágon 2+1 év garanciát ad a delaminálódásra.

 


2016

HAJÓ KATEGÓRIA - I. HELYEZETT
FLAAR KFT. - FLAAR 26RR

A Flaar 26RR egy kompromisszummentes karbon versenyhajó, amelyet Déry Attila műszaki tervezése és Bendzsel Tamás formatervezése alapján építettek. A hajó Magyarországon egyedülálló módon prepreg technológiával épült, Nomex méhsejt szendvics szerkezettel. A Flaar 26RR nyitott orrfedélzetet, és a standard 26-oshoz képest mintegy 10%-kal nagyobb felületű grószt kapott. Növelni kellett a visszaállító nyomatékot, ezért billenthető tőkesúllyal szerelték, amelyet széles tartományban (±50 fok) lehet mozgatni. A nyomaték további növelésére alkalmas a dinamikus stabilizátorszárny (DSS), ami 12 fokos hajódőlésnél kezd el működni, és 13-14 csomó feletti hajósebességnél fejti ki igazán hatását. Ebben a sebességtartományban a szárnyon már jelentős emelőerő is ébred, ami a test ellenállását csökkenti. A hajó térnyerését kis ellenállású aszimmetrikus svertek biztosítják.

A hajó teljesítményét igazán jól az mutatja, hogy 2015. november 20-án megdöntötte a Keszthely-Kenese rekordot, amelyet egy nagyobb, többtrapézos hajóval a 11-szeres világbajnok Majthényi Szabolcs 8 évvel korábban állított fel.

 

HAJÓZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ TERMÉK KATEGÓRIA - I. HELYEZETT
CSEPREGI VÍZISPORT KFT. (1D - ONE DESIGN SAILS) - FORMULA 16 VERSENYVITORLA SZETT

A Csepregi Vízisportot Csepregi György motorcsónak versenyző alapította 1992-ben, a vállalkozás máig csónakmotor szervizeléssel és alkatrész kereskedelemmel foglalkozik. Ahogy a legtöbb családi vállalkozásban, így ebben a cégben is megtalálta a helyét a következő generáció: az alapító lánya, Csepregi Panka, Marton Balázzsal, vitorlákkal foglalkozik. Évekig az Ullman Sails magyarországi képviseletét látták el, 2015. februárjától, pedig One Design Sails márkanév alatt gyártanak vitorlákat.

A márkát több évtizeddel ezelőtt alapította Giorgio Zuccoli és Pablo Soldano, a két katamaránguru, az ő eszközeiket és munkájuk szellemiségét igyekeznek tovább életben tartani a balatonfűzfői vitorlagyártó műhelyben. Ezt a célkitűzést mindezidáig sikerrel teljesítették, mert a One Design Sails vitorlák 2015-ben máris világversenyek dobogóin szerepeltek. A Formula 16 vitorlákkal megnyerték a Budapest Boat Show Újdonság Pályázatát kiegészítő kategóriában. Természetesen a balatoni vitorlázóknak is örömmel készítenek vitorlát.


2015

HAJÓ KATEGÓRIA - I. HELYEZETT
PAUGER MŰHELY - P26

Szendvics-vákum infúzióval készült teljesen karbon hajó, mely 2014 ősz végén gurult ki a műhelyből.

A tervezésénél az erős, balatoni egykezes mezőny hajóinak a legjobb tulajdonságait ötvözték A P26 versenyre szüle­tett, kialakításánál a könnyen kezelhetőség és jó munkate­rek voltak mérvadóak. A hajón szinte minden állítható és ehhez megfelelő és jól működő mechanikai háttér is adott mely egy ember számára is könnyen kezelhető. A széles siklótest, pedig dinamikus és pontos irányváltásokkal tá­mogatja a legváratlanabb manővert is.

 

HAJÓZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ TERMÉK KATEGÓRIA - I. HELYEZETT
PAUGER CARBON - PAUGER VANG

A Pauger Carbon Composites legújabb fejlesztése a karbon alba rendkívül erős, a súlya terhelhetőségéhez képest elképesztően kicsi, a vele kifejthető erőhöz képest nagyon könnyű a kezelése és bármilyen rudazathoz egyszerűen illeszthető. Jól illeszkedik az árboc és bum veretekhez. A hirtelen erőket elnyelő szerkezet gázrugói és a feszítő áttétel a testbe van rejtve. Könnyen szerelhető és könnyen kezelhető, így nem kell erős manchaft az állításához.

 

 

 


2014

HAJÓ KATEGÓRIA - I. HELYEZETT
SCHÄFER YACHT - D38

Elegáns vonalvezetés, egyszerű dinamizmus, csipetnyi luxus! A Schäfer Yacht Kft. 1985 óta foglalkozik hajóépítéssel, 1991-től a jelenlegi formában, 1992-től saját műhelyben. A D38-as olyan hajó, amiben a már „túl sportos” dingikből továbblépő, tapasztalt versenyző és a „hétköznapi”, de igényes vitorlázó is megtalálja a maga kedvére való tulajdonságokat: a sportosságot, az egyszerű kezelhetőséget, a letisztult formákat, a hívogató kényelmet, a biztonságot, az eleganciát. Az új modell konstruktőre ismét Dr. Simongáti Győző, aki már több munkájával bizonyított.