újdonság pályázat

A 25. jubileumát ünneplő BUDAPEST BOAT SHOW kiállítás a korábbi évekhez hasonlóan 2016-ra vonatkozóan is megrendezte a kiállításhoz kapcsolódó Újdonság Pályázatát,  ezzel is támogatva a hazai hajópiacot!

A BUDAPEST BOAT SHOW 2016 - Újdonság Pályázat nyertesei

Hajó gyártó és forgalmazó kategória

I. helyezett: Flaar Kft. - Flaar 26RR
II. helyezett: Aqwia Kft. - WIA 330 Professional
III. helyezett: Bravo Boats Kft. - GRAND TURISMO BRAVO 6.0

 

Hajózási felszerelések, vitorlák, motorok, kiegészítők kategória

I. helyezett: Csepregi Vízisport Kft. (1D - One Design Sails) - Formula 16 versenyvitorla szett
II. helyezett: Magyar Suzuki Zrt. - Suzuki DF200AP hajómotor
III. helyezett: Fazekas Ákos E.V. - WINDWISER 2 hajóműszer

 

Termékek:

Hajó gyártók és forgalmazók

I. helyezett: Flaar Kft. - Flaar 26RR
A gyártó legújabb gyenge szelekre optimalizált szólóvitorlás hajója. A versenyzésre szánt vitorlást egy korábbi modell alapján nyitott deckel tervezték a nagyobb munkaterület elérése érdekében. Az állítható tőkesúllyal és aszimmetrikus svertekkel szerelt hajó kialakításakor igyekeztek minél alacsonyabb össztömeget elérni, így karbon prepreget és Nomex méhsejtes szerkezetet alkalmaztak, amely nem csak könnyítette a hajó súlyát, de megszüntette a gyártáskor keletkező káros anyag kibocsájtást is. A hajó kétszálingos Pauger karbon árboccal szerelt. A vantnik a főfalon vannak rögzítve, a forstág csigás áttételen keresztül feszíthető. A hajó alapvitorlázata egy telelatnis nagyvitorla 3 reffsorral, és egy önváltós fock. Az orrsudárra topgenoa és Code 0 húzható. A normál fockon felül van egy bekötési pont a viharfocknak, ami teljesen leengedhető, így a belső forstag sincs útban a focknak.

II. helyezett: Aqwia Kft. - WIA 330 Professional
A Wia330 Professional típusú elektromos motorcsónak egy hazai fejlesztésű és gyártású stabil, egytestű, kényelmes fedélzeti kialakítású, kabinos motorcsónak. A hajó rendkívül innovatív, sokoldalú felhasználhatósága mellett a kortárs design trendeknek és a piaci igényeknek megfelelően formai megjelenésű. A hazai tervezésű hajótest innovatív kialakításánál a magyarországi belvízi körülmények és a munkahajó-funkciók optimális kiszolgálása volt a cél. A két legfontosabb szempont a nagy kezdeti stabilitás és az energia hatékony vízkiszorításos üzem volt, miközben a hajó alkalmas sikló üzemmódú közlekedésre is.


III. helyezett: Bravo Boats Kft. - GRAND TURISMO BRAVO 6.0
A GRAND TURISMO BRAVO 6.0 egy 6 méteres RIB hajó, mely alkalmas a hobby és szabadidős igények kielégítése, pl. vízisí vagy wakeboard vontatása (vontató toronnyal), vízi kirándulás, napozás, fürdőzés, vagy akár egy családi vízparti hosszabb vakáció eltöltésére. A hajótest irányfüggetlen anyagjellemzők elérése érdekében Quadriaxiális üveg kelméből épül, vákuum infuzióval. A magaz rétegközi nyírószilárdság érdekében a hajótest gyártásánál kizárólag vinilésztert használtak. Hajót egy 90 LE-s 4 hengeres 1500 ccm-es motor hajtja.

 

Hajózási felszerelések, vitorlák, motorok és kiegészítők

I. helyezett: Csepregi Vízisport Kft. (1D - One Design Sails) - Formula 16 versenyvitorla szett
A One Design Sails Formula 16 elnevezésű versenyvitorla szettje teljes mértékben hazai tervezésű és gyártású. A vitorlákat Marton Balázs tervezte a Smar Azure vitorlatervező szoftverrel, szabásuk radiál. A vitorlák Magyaroszágon, a One Design Sails balatonfűzfői műhelyben készülnek. A fock és a grósz anyaga Contender Apen 06 vagy 1D membrán, a gennakeré Superkote 75. A Formula 16 versenyvitorla szett első eredményét egy francia páros szerezte meg az Európa Bajnokságon, ahol a páros a versenynapok mindegyikén vezetett, és végül éppenhogy lemaradva az első helyről, másodikok lettek. A gyártónak számos európai országon túl már az Egyesült Államokból és Ausztráliából is vannak megrendeléseik, a Formula 18 vitorláikat, pedig már a magyar vitorlázók is örömmel használják.

II. helyezett: Magyar Suzuki Zrt. - Suzuki DF200AP hajómotor
A Suzuki DF200AP hajómotorjának tervezésekor olyan hajómotor megalkotása volt a cél, amely egy 147kW-os (200LE) teljesítményosztályú V6-os erőforrást könnyebb, kompaktabb, négyhengeres formában valósít meg. Ezt a teljesítményt a Suzuki mérnökei a nagyméretű, 2,9 literes hengerűrtartalmú, 10,2:1 sűrítési arányú négyhengeres soros motorral érték el, amely lenyűgöző gyorsulást és az alsó fordulatszám-tartományban is magas nyomatékot biztosít. A motorba fél-direkt légbeszívó nyíláson hidegebb levegőt vezetnek a szívócsőbe, miközben az állítható szelepvezérlésű hengerfej több levegőhöz juttatja a motort a jobb gyorsulás és a nagyobb végsebesség érdekében. Ezt egészíti ki a Suzuki Lean Burn üzemanyag-befecskendező technológiája a gazdaságosabb üzemanyag-felhasználás érdekében, a Suzuki Keyless Security System (kulcsnélküli inditórendszer), és a Suzuki Precision Controll System. A világon egyedülálló Suzuki Selective Rotation System-nek köszönhetően, pedig két- vagy többmotoros hajó esetén is szükségtelen ellentétes forgásirányú hajómotort beszerezni, elég csupán a forgásirányt megváltoztatni és lecserélni a propellert, így a DF200AP tökéletesen használható önmagában és párosan is. A Suzuki egyedülálló technológiáinak köszönhetően a Suzuki DF200AP hajómotor minden szempontból a legjobb választás!

III. helyezett: Fazekas Ákos E.V. - WINDWISER 2 hajóműszer
Az alapoktól újragondolt és újratervezett Windwiser 2 egy minden eddiginél jobban integrált, teljes egészében hazai tervezésű és gyártású hajóműszer, mely a navigációhoz ma már elengedhetetlen GPS mellett rendelkezik digitalis 3D-s  kompasszal, valamint WiFi modullal. A műszerek által mért adatok gyors feldolgozásáról, a számított adatok előállításáról a műszer lelkét jelentő 72MHz-es ARM mikroprocesszor gondoskodik. A információk megjelenítését, a kiváló láthatóságot egy iparági méretekben is egyedüláló méretű, 80x100 milliméteres, több mint duplájára növelt fehér hátterű LCD kijelző biztosítja. Mindez a tudás egy letisztult, egyedi tervezésű, UV álló, elegáns, vékony műanyag házban kap helyet, mely ellenáll az időjárásnak és vízálllósága megfelel az IP67 szabványnak. A Windwiser 2 visszamenőlegesen kompatibilis a korábban megvásárolt szél-, és mélységmérőkkel, melyekhez továbbra is a megszokott CAN csatlakozón keresztül kapcsolható.